• bugün (2)
  1. Kur'an oku karsim tek çare tüm dertlere deva
  2. @8 gerçekten yetersizsen yapabileceğin en iyi şey yetersiz olduğunu kabul etmek değil mi aga? ben yeterliyim mesajı vererek yeterli olmuyorsun sonuçta. Gerçekten "yeterli" seviyesine gelerek oluyorsun. Ayrıca bu aralar mutluluğun gelişimin önündeki en büyük engel olduğunu düşünmeye başladım. Hangi konuda mutlu olup rahatlarsam o konudaki gelişimim duruyor. açlık ve huzursuzluk duyduğun konuyu geliştiriyorsun. işte konu bu olunca da hiçbir zaman huzurlu olamayacak mıyım aq sorusu geliyor
  3. Gerçi geliştikçe vizyonunla görebileceğin yeni yerler de genişliyor. "Şimdi benim için şu seviye yeterli, şu olmalıyım" diyorsun. hiçbir zaman huzur bulamıyorsun. Ya "huzur" tanımım yanlış ya da hiçbir zaman huzurlu olamayacağız
  4. Anlatmak istediğim şey bu değildi.
    Toplum ve sistem ideal bir persona veriyor bize ve biz o olmak için ölene kadar kürek çekiyoruz, ıkınıyoruz.
    Çocukluktan beri buna şartlandık ve istemsizce idealize edilen kişiliği inşa etmeye çabalıyoruz.
    Başlıkta bize bir persona verdi toplum ve sistemin verdiğinden farklı olarak başlıktaki bu idealize kişilik özümüz yani en saf halimizdi.
    Fakat toplumda, başlıkta bir ''vaat'' ile başladı. Bunlar; kadınlar, zenginlik kısaca bütün dünyalıklardı.
    Bizi ilk etapta buraya çeken ve peşinden koşturan gerçek buydu.
    Şimdi şöyle düşün asıl hedefin gerçekten ne? dünyalıklar mı? Yoksa o işlenmemiş saf mükemmel benliğin mi?
    Gelişim dediğin şey bu ilüzyonlara giden yolda başardığın-inşa ettiğin yeni karakterin mi?
    Yoksa alfan saf işlenmemiş özüne doğru attığın adımlar mı?
    Alfa olduğunda bu dünyalıklar umrunda olmayacak diye defalarca ustanın yazıları oldu.
    Peki neden olmayacak?
    Çünkü değersiz, boş olduğunu bileceksin özünde bir kıymeti yok bunların.
    Özün-saf işlenmemiş benliğin zaten mükemmel doğası gereği öyle mükemmel olan bir şey gelişir mi?
    Toplumun işlediklerini, nefsinin hastalıklarını aşıp aklı geliştirdiğinde açılacak güçler bunlar.
    o yüzden buna gelişim demektense öze dönmek hastalıklardan arınmak demeyi daha doğru buluyorum çünkü zaten içinde sende mevcut olan bir cevher bu.
    Sen umursamaz olmak istiyorsun ne için?
    Sen rahat, espirili, insanları her lafında ve hareketinde etkileyen birisi olmak istiyorsun ne için?
    Özünde ne yatıyor bu isteklerinin?
    Herkes yoksun olduğu ve kendinde olmayanı ister hayatının merkezine de bunu alır.
  5. toplumun her beklentisi/isteği sana bir yükmüdür mesela. Tamam kendi istediklerini yaşarsın ama kendi potansiyelin kaplayacağın yer kadar yaşarsın.
    başkalarının özgürlüğüne kilit vurmadan yani. bahsettiğin şekilde yaşayabilmen imkansız olur, komple sıyırıcan kendini toplumu siktir edicen?
    yok öyle birşey kanka. ama her olayı elinde silah olarak kullanabilecek beceriyi edinebilirsin mesela, toplumdaki iyi şeyleri alıp kötü şeyleri siktir edicek kadar şey okudun, nabza göre şerbeti, duyguların suistimal edilişini filan.
    Hep soyut olmak zorunda mıdır? mesela herşey alfaya doğru arınmaksa arındığını farzet tekrar bozulursun,
    alfan sanırım kümesteki olman gereken şey, kendin. Yani varsa bi brathırhuudda kendin olursun, personayı takmazsın, ama dışarıda değişik profiller çizersin tabi çünkü kötü yönleri mevcuttur dışarının. düzensiz bir yazı oldu ama söylemediklerimden de söylediklerimi çıkarabilirsin
  6. ama o kadar iyi ki sosyal şartlanmalarımız felan var ki öyle bi sistem çalışıyor ki zaten başlıkla beraber seneler içerisinde neyin ne olduğunu çözebiliyoz. ona göre uygulayabiliyoz yani ekstra bi hareket yapmaya gerek kalmıyor
    - şu kancık olaylarından bahsetmiyorum. ne olduğunu bende anlayamadım. aklımı zor kurtardım, ama iyiyim.-
  7. ama tasvirle kafanda bilader yazacak yer çok. sorular sor sonra kendine sonra onları tekrar cevapla çünkü cevapları yaşadık biz. elimizde bir hayat var. yoksa bile yaşarız bi gün yani asdjasdja
  8. kanka olay benim açımdan çok açıklanabilir değil ya, bazı sorularına cevaplar veremeyebilirim. çünkü kendi dertlerime de tam olarak derman olabilmiş değilim olamadığım yerlerde yapabileceğim şeyler mi bakıyorum yapamayacağım gibi olduğum yerlerde salıyorum çok sıkmıyorum kendimi yani. sen daha farklı bir yapıya sahipsindir.
    Tanımsızlık demişlerdi, tanım şart değil tabii ki, her yoğurdun yiğidi yiyişi ayrıdır. kimi yoğurt kaşıklayarak yer, kimisi diker depeye, kimi yalar amk. ama o anki duruma ne gerekiyorsa onu yaparsın genelde ekstrem bir olay yoktur, aramakta yersiz olur, ama bilinmesi açısından lazım olur tabi.
    ben insanın direkt bir bilgiye sahip olacağı düşüncesini desteklemiyorum. elbette saf sade bir karakterin olabilir -alfan- ama buna ulaşabilmen içinde temizi pisi ayırt edebilecek akla sahip olursun. zaten bu akla sahip olduğunda da alfana daha rahat ulaşırsın. ama birşeyler öğrenebilmek değiştirebilmek kolay işler olmamıştır. zaman ister, ama zaman ömrümüz boyunca yaşayabileceğimiz bir süreç, ve hayatlarımız didinip durma üstüne kurulu. akışına da bıraksan birşeyler kaparsın, direkt yardırarakta, ama akışına sadece belirli şeyler gelir o zaman tam olarak değişim yaşamış olmazsın bence, ama yinede şans işide olabilir asdjasjda işini şansa bırakma bilader, sen istekli ol, yürekli ol cürretkar ol ki istediğini söke söke al, gerekiyosa taşı sik amk
  9. başlığı oturup tekrardan analiz ederek analizlerimizi birbirimizle paylaşarak çok şey edinebiliriz bence. en azından yol üzerinde belirli bi kavrayışa, birbirimize karşı belirli bi kontağa geçmiş oluruz. e güzelde olur takım oyunu gibi.
  10. ama ben direkt olarak Kur'an ayetlerinin en berbat hayatları bile değiştirebildiğini gördüm ya, çaresizlikten değil tek çare olduğundan dolayı bu yolu seçiyorum.
    Çünkü dünyadan canlı çıkış yok. Ve Rabb'inin izin verdiği kadar özgürsün. E zaten asıl özgürlük bence budur yani.
    Rabb'im üzülmemiz ağlamamız için Kur'an'ı indirmiş olamaz. Nefis olarak bahsedilen kelime Kur'anda çokça geçer mesela.

    bakara 59.
    baksana ya, ayet direkt neden bahsediyor. Kuran bir kişinin anayasası olmalı, çünkü Kur'an çok kapsayıcı bir kitap abi.