-
umursamazlık konusunda şunu itiraf edeyim eğer söz konusu olay mesela herhangi birşey başka birinin üzerindeyse o meseleyi gerçekten o kişiden dinleyip veya duyup umursadığına hayret bile edebiliyorum ama olaydaki kişi sensen cidden enerjini sömürecek kadar umursayabiliyorsun sonrasında tabi zaman denen şey bazen sana farkettiyor hele uzun bir zaman geçmişse niye bunu bu kadar umursadım ki deyip bu sefer yine kendine güler geçersin, birde şunu birinden okumuştum ekleyeyim insan umursamaz olmaz umursayacağı şeyi iyi seç faydası olsun gibi birşeydi öğretiyle uyuşuyor çünkü önemli bir amacın varsa travmaları da altına alırsın ve amacına ilerlersin yazarken kolay sandalye değil travmalar büyük bir iş aslında serpilmenin tek yolu bu olduğu için tek yol bu
-
ama birde birisinin ne denli kötülükler yapabilecek olduğunu sezebilmen lazım. umursamaz ol tabi, ama gelen gerçeği de inkar etme, düştüğüm hataya düşme. gerçekler üzerine yürü ama şüpheye de yer ver. baktın bi oruspu çocuğu çıktı çıkacak ez kafasını dıbınakodumun kahpesinin. yada iletişimsel mükemmel yeteneklerini konuşturabilirsin daha temiz olur asdkjaskjda
-
zaten garıban anamdanda bu hayatta öğrenmiş olduğum bir olay varya, ben iyi olayımda, kötü isterse kendi anasını gondikletsin. eğer bilirsen bu daha büyük bir umursamazlıktır. ama gücü de elden bırakma nolur nolmaz kötünün anasını gondiklemek isteyebilirsin belki asdjasjdajsda
-
kalpler yumuşasın, katılaşmasın geri kalan herşey hallolur Rabb'in izni ile. O'nun rahmeti herşeyi kuşatmıştır, kesintisizdir.
-
Rabb'e olan sadakatın dünyevi hayatta duygusal yoğunluklu geri bildirimleri/tepkileri olabilir. iyi de olabilir kötü de, ama umursamazsın. Çünkü Rabb'ine döndürüleceksin. takmazsın. takamazsın. Bu yeterli bir sebep. çünkü insanlarda pek iç açıcı durmuyorlar be kanka.
-
temelde olan bütün eksikliği, açığı kapatıyor abi Kur'an. Zaten Rabb'inin karşısında alçaldıkça alçalan birisinin yarattığı diğer şeylere olan tavrı bellidir. nettir. Bu şüphesizlik ve huzuru verir.
Huzur arıyordun; bak huzur O'nda. O kitapta kanka, sana daha iyisini tavsiye edemem.
-
Ali imran 135
-
ama ben direkt olarak Kur'an ayetlerinin en berbat hayatları bile değiştirebildiğini gördüm ya, çaresizlikten değil tek çare olduğundan dolayı bu yolu seçiyorum.
Çünkü dünyadan canlı çıkış yok. Ve Rabb'inin izin verdiği kadar özgürsün. E zaten asıl özgürlük bence budur yani.
Rabb'im üzülmemiz ağlamamız için Kur'an'ı indirmiş olamaz. Nefis olarak bahsedilen kelime Kur'anda çokça geçer mesela.
bakara 59.
baksana ya, ayet direkt neden bahsediyor. Kuran bir kişinin anayasası olmalı, çünkü Kur'an çok kapsayıcı bir kitap abi.
-
başlığı oturup tekrardan analiz ederek analizlerimizi birbirimizle paylaşarak çok şey edinebiliriz bence. en azından yol üzerinde belirli bi kavrayışa, birbirimize karşı belirli bi kontağa geçmiş oluruz. e güzelde olur takım oyunu gibi.
-
kanka olay benim açımdan çok açıklanabilir değil ya, bazı sorularına cevaplar veremeyebilirim. çünkü kendi dertlerime de tam olarak derman olabilmiş değilim olamadığım yerlerde yapabileceğim şeyler mi bakıyorum yapamayacağım gibi olduğum yerlerde salıyorum çok sıkmıyorum kendimi yani. sen daha farklı bir yapıya sahipsindir.
Tanımsızlık demişlerdi, tanım şart değil tabii ki, her yoğurdun yiğidi yiyişi ayrıdır. kimi yoğurt kaşıklayarak yer, kimisi diker depeye, kimi yalar amk. ama o anki duruma ne gerekiyorsa onu yaparsın genelde ekstrem bir olay yoktur, aramakta yersiz olur, ama bilinmesi açısından lazım olur tabi.
ben insanın direkt bir bilgiye sahip olacağı düşüncesini desteklemiyorum. elbette saf sade bir karakterin olabilir -alfan- ama buna ulaşabilmen içinde temizi pisi ayırt edebilecek akla sahip olursun. zaten bu akla sahip olduğunda da alfana daha rahat ulaşırsın. ama birşeyler öğrenebilmek değiştirebilmek kolay işler olmamıştır. zaman ister, ama zaman ömrümüz boyunca yaşayabileceğimiz bir süreç, ve hayatlarımız didinip durma üstüne kurulu. akışına da bıraksan birşeyler kaparsın, direkt yardırarakta, ama akışına sadece belirli şeyler gelir o zaman tam olarak değişim yaşamış olmazsın bence, ama yinede şans işide olabilir asdjasjda işini şansa bırakma bilader, sen istekli ol, yürekli ol cürretkar ol ki istediğini söke söke al, gerekiyosa taşı sik amk