-
"Kendine hiç güvenmediğin kadar güveneceksin ; çünkü kendine güvenmeme nedenlerinin aslında ne kadar gereksiz olduğunu teker teker ispatlayacağım sana."
Basitçe hepimiz insanız. Bir şeyi yapabiliyorsak, öğrendiğimiz ve tekrarladığımız için yapabiliyoruz. Diyelim sörf yapabilmek istiyorsun. daha önce hiç sörf yapmamış biri olarak sörf yapman imkansız. 6 7 yılını sörfe harcamış biri seni havada karada siker. Bu senin beyninin ondan daha dandik olduğunu göstermiyor. Sadece onun bir pattern'i senden daha iyi öğrendiğini gösteriyor. Sen 6 7 yıl sörfe vakit harcamış olsaydın sen de iyi olacaktın. Yani burada "kendine güvensizlik" inanılmaz yanlış bir şey. Adam peygamber değil aq, tekrar ede ede özünü kavrayarak yapmış. Tekrar ederek ve özünü kavrayarak, bir insanın yapabildiği her şeyi yapabiliriz çünkü bize verilmiş bir beyin ve algılama yeteneğimiz var. Bence bu bir insanın sahip olabileceği en büyük şans.
Örnekle ilerleyeyim.
"Neden dişilere kur yapamıyorsun ? Çünkü seni yetiştiren de bir dişi…"
Dişilerin büyüttüğü erkek dişi gibi davranır. erkek kadın ilişkisinin özü şu: Erkek feminen hareketlere çekilir, dişi maskülen hareketlere çekilir. Şimdi bu özün farkında değilsen ve seni annen büyüttüyse feminen hareketleri gözlemleyerek büyümüş olacaksın ve tabii ki kopyaladığın şey feminen hareketler olacak. Seni ideal bir erkek büyütmüş olsaydı bir erkeğin hayatta ihtiyacı olan şeyleri görerek büyümüş olacaktın. Sorun çözücü olmayı öğrenmiş olurdun, fayans mı çatladı sen değiştirirdin, mangal mı gerek sen yapardın, silah kullanmayı bilirdin, pazarlık yapmayı bilirdin, gerginlikleri yatıştırmayı bilirdin, eğlenmeyi eğlendirmeyi bilirdin. Otomatik olarak erkek olmuş olurdun. ve sen kadınlar için uğraşmazdın sadece onlar senin maskülenliğine çekilirdi.
Yanlış yetiştirildin diye Anne babayı da suçlayamazsın ki aq. Kaç yıl boyunca karakterleri törpülenmiş, onlara yardım eden olmamış. Nasıl seni düzgün eğitsin, kendini düzgün eğitmeye fırsatı olmamış ki. Zamanında çok yüklenmiştim onlara. Bedel olarak onlara geri kalan ömürlerinde en güzel hayatı sunmaya çalışıyorum. Eğer iyi yetiştirilemediyseniz anne babanızı suçlamayın, kendinizi yetiştirin ve onlara kalan ömürlerinde neşeli bir hayat sunun. (sen en azından kendini yetiştirebileceğinin farkındasın. onlar bu olasılığın farkında bile değildi, 7 24 çalışmışlar aq ne kendini geliştirmesi)
tümünü göster
-
Yorumların güzel ayrıca devam et.Vakit bulursam ben de yorumlamayı düşünüyorum.
Sadece meal yaparak 1 alayım derken 2 alman için yazıyorum.
Şu sitelerde yazılan her güzel yazı eleştiriye yorulur.
Çok normaldir.
Sadece betalar bizi gerçekten eleştirmez gerisini salla…
-
Beta egosuna uyarak ‘sazan avi xdd kandırılıyorsunuz xdd’ diyor.
Sen egona uyup ‘şu cümlesinde beni sikmeye kalkmış aklınca beni eleyecek zaza kasıntı zaaa güsel değil zaaa’ diyorsun güzel kardeşim.
Beta egosunun ılımlı versiyonunu içinde taşıyosun. Belki ben de taşıyorumdur.
Yalnız şunu ayırt etmek gerek;zayıf değilsen zaten öğretide malları güdmek için yazılanlara saygı duyarsın ileride betalarla aynı ekipte bulunmayacağın için.
Zayıf olmak egoyu sergileyeceğin anldıbına gelmiyor ayrıca saygı çok köklü bir kavramdır.
Görmediğine güvenmek bilmediğine inanmak kayıtsız saygı duymak.
‘Aramızda usta çırak anlayışı oturacak’ yazısını lisede mantra olarak tekrar etmişsin gerçekten özümseyebilseydin şimdi bu problemleri yaşamazdın.
Problem değil güzel kardeşim kendini iyileştirmeye devam et.
Ben lisede hayatımı kaydırmıştım amk güldüm.
-
‘’test edilmeyen ve sorgulanmayan hiçbir bilgi gerçek değildir/gerçek hayatta işlevsizdir. o sebeple yazıyı manipülasyonlardan ayırıp içindeki güzel kısmı alman gerekiyor.‘’
Doğru diyorsun güzel kardeşim.
Yine de ‘alpha şu şu cümlesinde huurluk yapmış’ minvalinde yazmak yerine bilginin özünü çıkarabildiğin kısımlar kadar zayıfları elemek için yazdıklarını tespit edip, alman gerekeni alırsın.
Güzel kısmı alman gerek diyorsun…
Baktığın zaman hepsi güzeldir.
-
@19 adam bu yazıları yazarken hitabet yeteneğini kişiden kişiye göre ayarlamış ve bu nedenle bunu sorgulaman çok doğal.
"abi altın vuruş var. var yani. ama tcma'nın o an anlattığı gibi değil. o başlıkta söylemesi gerekenleri
söyledi. biraz analitik düşünebilen birisiysen o zamanlar bunu yapması gerektiğini anlarsın. ya da
anlamazsın bro keyfine bak eheheh. "
hacı tyler'dan bir alıntı.
şöyle düşün: sen her şeyin farkındasın ama ciddi eğitim şart koşulan birisi var karşında ve eziliyor, sen de sesini çıkartmıyorsun ve onun için daha doğrusunun bu olduğunu düşünüyorsun.
-
"Sen değil miydin topluca başlığı yorumlayalım diye. Al sana yorumlama ve analiz etme fırsatı, bana hakaret edeceğine çıkarımlarını ve analizlerini yaz." açıkçası ben de bu amaçla açtığını düşünüyorum. devdıbının gelmesi dileğiyle.
-
@16 Evet ama yine de bir bilgi alacağın zaman manipülasyonlarından sıyırıp almak gerekiyor o bilgiyi agacım. Şunun farkındayım, 17 yaşındaki ergen incicilere bilgiyi ham şekilde veremezsin. Manipüle edip gütmen gerekir. Ama biz oraları çoktan aştık hacı. Bizim artık manipülasyonu muz kabuğu soyar gibi ayıklamamız ve ham bilgiyi yememiz gerekiyor. Neyin manipülasyon olup neyin ham bilgi olduğunun farkında olmak lazım
Manipülasyon kötü demiyorum, insan ilişkilerinde olmazsa olmaz bir şey. Ama işin içine bilgi felsefesi girince hiçbir anlamı yok.
-
@15 Niyetimi kötü algılaman tamamıyla senin içinin kötülüğünü gösteriyor güzel kardeşim. Test edilmeyen ve sorgulanmayan hiçbir bilgi gerçek değildir/gerçek hayatta işlevsizdir. O sebeple yazıyı manipülasyonlardan ayırıp içindeki güzel kısmı alman gerekiyor. Sen değil miydin topluca başlığı yorumlayalım diye. Al sana yorumlama ve analiz etme fırsatı, bana hakaret edeceğine çıkarımlarını ve analizlerini yaz.
-
@15 ben de ilk baş okuyunca iyi niyetli bir yazı göremedim fakat sorgulayıcı bir yaklaşım olarak yorumladım. umarım öyledir.
-
@13 popüle kültür, manipülasyonu "şeytani bir araç, çıkar meselesi" olarak kabul görüyor halbuki işin aslı bu değil; manipülasyon bir insan yönlendirme sanatıdır, negatif de olsa pozitif de olsa...
bunun cevabını kendin verdin zaten.
adamın kendisi de açıklıyor "şu an yaptığım şey NLP'dir" diye.
"hepsi kölen olacak" "her dişi önünde eğilecek" gibi telkinler, vaatler sadece test ürünü; ileride gerçekten hakettiğini görmek için anne sikmeye başlıyor tcma zaten.
"istediğin her şeye (Am ve statü) ben sahibim ve beni dinlemek zorundasın."
evet, "çokta sikimdeydiniz açıkçası, okumayın siktirin gidin" dediği halde halen okumaya devam ediyorlardı, wtf?
bu durum bu adamın problemi değil.
"“Yeteneklerini keşfettiğinden beri hoşuna giden her dişiyle yatan birisi olarak, sana bunları garanti ediyorum. Garantime itimadın yoksa ”yapay abazalık” akımınla biraz daha taşak geçip, gece yine yalnız uyuyabilirsin"
ilk cümlesine katılıyorum çünkü bizzat şahit oldum doğruluğuna. her defasında da "adam haklıymış amk" dedim.
"Eskiden senin sikik durumundaydım" bu düşüncen, eskiden o adamın bu halde olmasına tekabül etmez.
"Erkeğim diye gezmemelisin bence" ee, ne bekliyorsun ki? haklı gayet. manipületif bir yanı yok bu cümlenin.