@2 ne olacak sürekli olarak aynı yazıları buraya yazıp yorumlayınca? gelişimin tek yolu bu mu? ya da bu mecrada daha farklı bir şeyler yapılamaz mı?
abes bir örnek olacak ama, insanlığa kuran indi, okundu, yorumlandı, mezhepler oluştu. daha sonrasında herkes inancına göre yaşamaya devam etti. herkes inandığı değerlere bağlı bir şekilde ömrünü sürdürdü.
her gün kuranı açıp mealini okuyup tartışıp yeni anlamlar üretmeye çalışılmadı, yeni inançlar öğretiler elde etmeye çalışmadı. yapıldıysa da bu sürekli yeni mezhepler türetip her gün ibadet şekillerini değiştirmekten öteye gitmezdi muhtemelen.